Ce sunt anvelopele?


Fie ca vorbin de anvelopele autovehiculelor, sau de anvelope industriale, trebuie sa stim ca acestea sunt extrem de importante pentru orice vehicul care circula pe drumurile publice sau in zonele industriale. Acestea au rolul de a proteja vehiculul, de a-i oferi sansa unei viteze mai mari si de a elimina numeroasele socuri care pot aparea pe drum.
Propriu zis, anvelopele sunt bucati de cauciuc, gasindu-se doua tipuri mari de anvelope pe piata: radiale si diagonale.
Anvelopele radiale sunt cele care sunt folosite in mod standard, pentru aproape toate masinile moderne, in timp ce anvelopele diagonale sunt anvelope industriale, folosite destul de des pentru masinile de pe santiere sau cele folosite in general pentru diverse munci.

Cum sunt construite anvelopele?


Desi, in esenta, anvelopele par doar bucati de cauciuc rotunde, foarte simple, acestea dispun de tehnologii avansate pentru constructie, care le permit sa ofere o multime de beneficii. Anvelopele au mai multe straturi, fiecare avand cate un rol:
-        Stratul interior. Este un strat realizat din cauciuc si are rolul de a mentine aerul in interior;
-        Carcasa. Este formata din pliuri si este realizata din cordoane aliniate simetric. Acestea sunt facute cu compusi polimerici, fiind esentiale deoarece dau atat forma, cat si rezistenta anvelopei finale;
-        Pliuri din otel . Stratul de pliuri este realizat din cordoane foarte subtiri de otel, care sunt puse ca si un sandwich pe cauciuc. Sunt esentiale, deoarece contribuie si ele la rezistenta finala a anvelopei;
-        Pliuri de siguranta. Este un alt strat extrem de important, deoarece ajuta la mentinerea formei pe care o are anvelopa si nu o lasa sa se deformeze in momentul in care se conduce la viteze mari. Pe langa asta, pliurile de siguranta ajuta la reducerea incalzirii generata de fortele de frecare;
-        Banda de rulare. Este stratul de la suprafata anvelopelor si este cel mai important, deoarece ia contact direct cu suprafata  unde se circula. Acesta difera foarte mult in functie de tipul de anvelope pentru care este construita.
-        Umarul. Reprezinta partea care absoarbe socurile venite de la gropi si de la denivelori, protejand janta de socurile foarte puternice;
-        Talonul. Este un alt element esential, construit din cordoane de otel care fixeaza anvelopa pe janta. Astfel, datorita lui este mentinuta etanseitatea anvelopei.


Astfel, anvelopele, indiferent de destinatia lor, sunt elemente complexe care merita toata atentia si care merita sa fie alese cu cea mai mare grija pentru a oferi tot confortul celor care le folosesc.